DIGITALISEREN DOOR MULTISCAN
“Het digitaliseren werd prettig, snel en efficiënt uitgevoerd door Multiscan. Ik beveel dit bedrijf dan ook van harte bij iedereen aan.”
Uw analoge archief en documentstroom snel en professioneel laten digitaliseren. Of het nu gaat om de facturen, personeelsdossiers, medische dossiers, kinddossiers, patiëntendossiers, zaakdossiers, BWT archieven, boeken, tijdschriften of overig analoog materiaal, Multiscan is uw partner om uw analoge archief te digitaliseren.
Wij digitaliseren uw analoge archieven en documentstromen.
Multiscan heeft al meer dan 20 jaar ervaring ervaring in het digitaliseren van analoge archieven en documentstromen. Bekijk hieronder welke diensten op het gebied van digitalisering wij u kunnen aanbieden.
Archief digitaliseren
Multiscan is in staat uw verschillende analoge archieven en documentstromen te digitaliseren.
Multiscan levert hoogwaardige kwaliteit in uitvoering en samenwerking. Wij maken duidelijk afspraken met u over de planning, de werkwijze, de opslag en/of vernietiging en over de ontsluiting in uw (DMS) systeem.
Lees meer over archief digitaliseren.
Data-Entry
Multiscan verrijkt uw database, na het digitaliseren, door alle digitale informatie toe te voegen aan uw database. Hierbij kunt u denken aan o.a. koppelen van de digitale gegevens in uw systeem, uw digitale post (e-mail) met bijlagen, het verwerken van formulieren en het op efficiënte wijze controleren van uw database om meer rendement te halen uw data. Het handmatig overnemen van gegevens en het daarmee vullen van uw database, noemen we data entry.
Lees meer over data entry.
Digitaal archiveren
Bij digitaal archiveren digitaliseert Multiscan uw complete archief in één keer. In de loop van de jaren hebben organisaties en hun afdelingen veel papieren documenten en dossiers verzamelt. Deze gegevens zijn in vele gevallen belangrijk om uw organisatie draaiend te houden en beschikking te hebben over de verzamelde informatie. Zowel het digitaliseren van documenten, grootformaattekeningen, microfilm, microfiches en jackets behoren tot de expertise van Multiscan.
Lees meer over digitaal archiveren.
Postverwerking
Multiscan kan verschillende poststromen voor uw bedrijf verwerken en deze digitaal retourneren in uw (DMS) systeem. Postverwerking door Multiscan optimaliseert u bedrijfsproces en bespaart tijd en kosten.
Meer over postverwerking en factuur-verwerking.
Digitalisering op maat
Bij Multiscan leveren wij altijd maatwerk voor uw onderneming. Wij kunnen onze verschillende diensten op het gebied van digitalisering op elkaar afstemmen en integreren in uw bedrijfsvoering.
Neem voor een vrijblijvend adviesgesprek contact met ons op of vraag direct een offerte aan.
Digitalisering: van analoog naar digitaal
Multiscan is in staat al uw verschillende analoge archieven en documentstromen te digitaliseren:
- Documenten tot en met A3 formaat;
- Grootformaat;
- Technische tekeningen;
- Microfilmscanning;
- Vensterponskaarten;
- Microfiches;
- Boekscanning;
- Bouwvergunningen digitaliseren
- Financiële dossiers digitaliseren
- Patiëntendossiers digitaliseren
- Cliëntendossiers digitaliseren
- Personeelsdossiers digitaliseren
Tijdens de kennismaking, het offerte traject en na het gunnen van de opdracht aan Multiscan proberen wij u op alle mogelijke manieren te ontzorgen. Neem voor een vrijblijvend adviesgesprek voor het digitaliseren van uw archief contact met ons op.
Digitaliseren met data entry: verrijk uw database
Een database is een digitaal opgeslagen archief, ingericht op flexibele raadpleging en gebruik. Uw database speelt een belangrijk rol bij het archiveren en actueel houden van gegevens. Iedere organisatie heeft te maken met databases waarin uw (digitale) informatie bekend is zoals een excel bestand met gegevens, uw DMS of ander software systeem.
Data entry verdelen we in een aantal verschillende activiteiten:
Koppelen
Het leggen van een digitale ‘koppeling’ tussen het digitale document en de meta-data in de database.
Meta-data verrijking
Metadata zijn de gegevens die de karakteristieken van bepaalde gegevens beschrijven. Door het overnemen van deze karakteristieken wordt gekoppelde data verrijkt met extra informatie. Hierbij kunt u denken aan het overtypen van teksten, datum etc. Dit noemen we ook wel indexeren. Ook kan er gerubriceerd worden waarbij digitale documenten in bepaalde rubrieken worden ingedeeld. Dit wordt gedaan door onze data-entry afdeling, automatisch als handmatig indien nodig.
OCR, ICR en OMR
OCR (Optical Character Recognition) is het (automatisch) herkennen van gedrukte tekst.
ICR (Intellegent Character Recognition) wordt gebruikt voor het herkennen van handgeschreven teksten. Dit wordt veelal gebruikt voor het herkennen van handgeschreven teksten op formulieren.
OMR (Optical Mark Recognition) is een vergelijkbare technologie als eerder genoemde OCR en ICR welke gespecialiseerd is in de herkenning van aangevinkte vakjes en zwart gemaakte bullets.
Warpen
Het warpen gebeurt voornamelijk bij tekeningen, waarbij een tekening gepositioneerd wordt op een kaart. Warpen is een unieke dienst die Multiscan levert. Wilt u meer weten over het warpen van tekeningen, neemt u dan gerust contact met ons op!
Digitaal archiveren
Het hebben van een analoog archief neemt in vele gevallen veel ruimte en tijd in beslag. Indien u een dossier of document nodig hebt, kost het tijd om deze te raadplegen en te vinden. Bij backlog scanning kiest u ervoor uw gehele archief (eventueel per afdeling) digitaal te raadplegen, al dan niet via uw DMS pakket.
Wenst u uw archief te digitaliseren op uw locatie? Geen enkel probleem! Multiscan komt met de scanapparatuur en enkele medewerkers naar uw locatie om het digitaliseren uit te voeren.
Continue processing
Heeft u uw archief laten digitaliseren maar krijgt u nog regelmatig papieren documenten binnen? Multiscan ontzorgt u ook als het gaat om de continuering van uw digitaliseringsproces. Of u nu uw documenten of dossiers per dag, per week, per maand, per kwartaal of zelfs jaarlijks aanlevert is in alle gevallen is dit geen probleem. Het belangrijkste doel is zorgen dat uw bedrijfsproces zo efficiënt mogelijk door loopt en u toegang krijgt tot uw digitale documenten via mogelijk uw DMS systeem. Uw documenten of dossiers kunt u per transport of digitaal aanleveren.
Analoge en digitale postverwerking
Multiscan draagt zorg voor een analoge en digitale verwerking van verschillende inkomende poststromen. Voor een analoge verwerking van Multiscan kunt u uw post bij Multiscan laten binnenkomen, waar deze wordt voorbereid, gescand en verwerkt.
De (inmiddels) digitale post wordt door onze data entry afdeling gerubriceerd op bijvoorbeeld naam, afdeling etc. Na het rubriceren van de poststukken worden deze indien gewenst voorzien van OCR en ontsloten in uw DMS systeem of ander en eventueel ook digitaal naar de juiste persoon, afdeling of vestiging gestuurd.
Door uw postverwerking aan Multiscan uit te besteden, levert dit uw organisatie veel tijd, ruimte en geld (denk aan licentiekosten etc.) op. De verwerking vindt plaats op de dag van binnenkomst en in vele gevallen voor 12 uur in uw systeem gearchiveerd of is terug te vinden de mailbox.